STYL: Oficerski



Projektanci zaskoczyli nas w tym sezonie i postawili na styl oficerski. Zwłaszcza na wybiegach u Dolce&Gabbana i Robert Cavallii mogliśmy zobaczyć ten trend. Fashioniskom spodobał się ten pomysł i stworzył własne stylizacje z tym motywem.

Styl oficerski charakteryzuje się przede wszystkim żakietami, które są ozdobione guzikami z pętelkami, haftami oraz mankietami. Popularne są tzw. "band jacket", charakteryzujące się mocno zdobionym przodem. Nazwa wzięła się od kurtek, które były zakładane przez marszowych w orkiestrze dętym. Podobne wyglądają tez płaszcze. Mogą być jedno- lub dwurzędowe. Do tego trendu zaliczamy również jasne jedwabne bluzki z falbanami oraz rozszerzonymi rękami. Jeśli chodzi o obuwie, to wymienić możemy masywne botki sznurowane lub z klamrami, martensy lub wszystkim znane "oficerki", czyli kozaki. Wisienką na torcie są charakterystyczne czapki z daszkiem, które noszono przed i w trakcie II wojny światowej. 

Taki styl możemy spokojnie łączyć z bluzkami, sukienkami czy też spódnicami w stylu wiktoriańskim. Sprawdzą się również chokery czy też biżuteria z kamieniami. Dla tych, co nie chcą wyglądać zbyt "oficersko", polecam również bawienie się modą i łączyć nie tylko ze stylem romantycznym czy klasycznym, ale również streetowym lub sportowym. 

Już wcześniej mogliśmy zauważyć, że księżna Kate lubi ubierać się w tym stylu. Mogliśmy zobaczyć podobne kreacje jej poprzedniczki, czyli zmarłej księżnej Diany. Bardzo popularna również była oficerska marynarka, którą uwielbiał Micheal Jackson, noszący ją na koncertach oraz w teledyskach. 

A jak wam podoba się ten styl?


Propozycje



Żakiety


dwurzędowy






z guzikami z pętelką






kolor dyniowy





z pętelkami




Płaszcze



jednorzędowy






czarny





ze stójką




Bluzki



z falbaną






wiązana przy szyi






ze sznurkami




Buty




na grubiej podeszwie







sznurowane z zamkiem






kozaki






z klamrami




Czapki


czarna





bordowa








Więcej wiadomości o trendach znajdziesz na moim fanpage'u





~ Patt

16 komentarzy:

  1. Najbardziej podobają mi się koszule z Mango oraz czarny płaszcz z Mango:)

    www.balaczka.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie osobiście przypadają do gustu. Pasują do wszystkiego, do każdego. Kwestia tylko znalezienia swojego dokładnego kroju z tego stylu i będzie dobrze :)
    Pozdrawiam,
    jakaczuszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się oficerski styl, ale nie może być bardzo przesadzony. :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe żakieciki ^^ http://czekolada23.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy jest ten styl. Może nie do końca mój, ale fajnie jest zobaczyć takie stylizacje. Mają coś w sobie.
    przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post! Dokładnie rozpisane ;;) najbardziej spodobały mi się bluzeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię takiego stylu, zwyczajnie nie jest w moim guście, aczkolwiek bluzki oraz niektóre buty są całkiem w porządku :)

    Pozdrawiam,
    Kinga z thefashionandmyself.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne te płaszcze i marynarki <3 besos!!

    www.ladyagat.com

    OdpowiedzUsuń
  9. podoba mi się ten styl :) albo raczej jego elementy :) całe stylizacje w tym tonie są dla mnie zbyt ciężkie :) bluzki wiązane pod szyją są piękne :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jedynie co - bluzki mi wpadły w oko. Reszta odpada :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy wpis. I dużo inspiracji <3 Zakochałam się bezgranicznie w tych marynarkach :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Styl zupełnie nie mój, ale co kto woli:) Niektórym bardzo pasuje!
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Żakiety nie za bardzo mi się podobają, lecz buty idealnie wpadają w mój gust.
    Nie śledzę mody, a Twój blog jak najbardziej mi w tym Pomoże.
    Buziaki Kochana.

    OdpowiedzUsuń
  14. To jest w sumie fajna rzecz, ale całkowicie nie pasuje dla mnie - kojarze to bardziej z elegancją niż grungem :p
    Pozdrawiam, Olivia
    http://dalilahome.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Hi, I follow you :) happy days

    http://gozdeninevinden.blogspot.com.tr/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Dress up with Patt , Blogger